. På väg.

Nu är vi på väg hem. Är just nu i Saigon och imorgon tar vi flyget hem till kalla Sverige. Med många bilder i kameran och med glada minnen kommer jag nu att kunna scrappa ett fint album kring denna resan. På återseende snart då på plats framför min egen dator och i min scraphörna:)
kram Catarina

. Nha Trang.

Nu har vi landat i sol och badorten Nha Trang. Lite lugnare tempo är det här och vi passar på att njuta av hav och god mat!
kram på er alla.

. Cu Chi tunnlarna.

Idag har vi varit och fått en äkta turistrunda med guide. Som vanligt vallas man runt från det ena stället till det andra. Men utöver det så var det riktigt roligt. Vi fick en väl beskrivning av vietnams historia och så klart målet med utflykten- Cu Chi tunnlarna. 2 timmar med buss ut ur saigon och in i djungeln. Där fick vi prova på att krypa i de minimala tunnlarna- jag fick plats genom att ta mig fram på huk men då är denna tunneln turistvänligt förstorad! Inte att leka med alltså... 15 meter klarade jag och D sedan rann svetten av oss. Vi kan inte förstå att här bodde folk under vietnamkriget.
Nu är det dax för kvällsmat på något trevligt litet krypin i stan.
på återseende...

.Nu är vi i Vietnam.

Nu har vi kommit hit till saigon och njutit en dag på stan.

Flygresan var lång hit men den var väl värd det! Trötta kom vi fram till hotellet och det var bara att krypa ner i sängen då jag inte sovit en blund på hela flygresan. Sedan sov jag gott hela natten och pigga vaknade vi redo för nya äventyr.
Stan här är galen- folk överallt och trafiken är det som regerar. Trottoarerna är nästan obefintliga och fulla med mopeder gatustånd osv. Men vi har så kul samtidigt. Mycket att titta på och alla här är otroligt vänliga och hjälpsamma.

stor kram till er alla!

. Favoriter.

Här är två av mina utländska favoriter(, men jag har många fler kan jag lova!) när det kommer till att göra konstfulla och inspirationsrika scrapbookingalster.
Njut ni oxå:)

Lilybean´s Paperie

Scrappadingue

.Resedagboken.

Ni kan följa vår resa på resedagboken.se. Sök på oixx eller catarinamathisson!

. vietnam.

Ja, då bär det snart iväg på semesterresan, jag har packat det mesta och allt är fixat och klart! Bara att åka till flygplatsen och njuta. Sol, värme och spännande upptäckter kommer att stå i fokus de närmsta två veckorna. Och så har jag laddat kameran gånger två (D`s kamera ska oxå med) så mycket bilder kommer jag förhoppningsvis att ta!!!

Jag har gjort en liten anteckningsbok för att kunna dokumentera resan dag för dag. Jag glömmer fort och då är det lättare för mig att återkoppla. På semestern har ju dagarna en tendens att flyta samman oxå!

(Ledsen för dåliga bilder, tar nog lite nya då boken är full av anteckningar!)

stor semesterkram till er...

. Alster.

. 5 dagar kvar.

Om 5 dagar bär det iväg och jag packar och förbereder mig så gott jag kan. Det är inte mycket ledig tid för mig denna veckan då jag jobbar sent 3 av 5 dagar men i mitt huvud är resväskan redan packad så några sista inköp på lunchrasten imorgon och jag är klar...
Det ska bli så härligt och spännande att se något nytt! Jag längtar så.
kram på er

. Känslan.

Fick denna vackra blomma från ett av barnen på jobbet och det betydde så mycket för mig! Uppskattning är guld värt i dessa vintriga tider...
Kram och tack till min lilla guldgosse som förgyllde min och mina kollegors dag.

.hej.

Jag jobbar, jobbar och jobbar! Har inte ork för så mycket mer...
på återseende.

. Träningsvärk.

Sådan träningsvärk jag har idag. Kände ju redan av det lite igår men det blir bara värre och värre. Kunde nästan inte ta mig ur sängen idag morse. Mest känns det i mina vader och så övre magen. Hoppas det blir bättre tills imorgon annars kan det bli en spännande jobbdag!! Just nu går jag som en gammal tant på 80 år, små steg och lätt framåtböjd, haha.

Dagen tillbringade jag hos Pia i hennes butik. Alltid lika trevligt att sitta där och skapa, det hade jag kunnat göra varje dag! Jag har gjort färdigt ett alla-hjärtans-dag-kort men det finns hos Pia för att tävla åt mig! I övrigt har jag påbörjat två nya layouter, få se om jag hinner avsluta dem ikväll. Men det tar ett tag innan jag kan fota dem åt er...torsdag kanske!

ha det bra och trevlig vecka!