Söderläge

Kom hem idag från jobbet och möts av att mina grannar lägger kullersten framför sitt hus. Oj tänkte jag, här fixas det! Sedan såg jag skylten " Söderläge" och förstod då att mina grannar är med i tvprogrammet!
Förra veckan stod det en svt-buss där några dagar och de har haft en contaner.
Så kul tycker jag, Nu måste jag titta när de visar på Tv!
image268
Text hämtad från
Svt.se:
I första programmet tar sig Maria Arborgh an en sliten stadsgård i ett klassiskt 30-talshus som blivit bostadsrättsförening. Huset är varsamt renoverat men gården har egentligen aldrig fungerat särskilt bra. Marias uppgift blir att göra en helt ny gård tillsammans med de boende i huset. Det blir en ny cirkelrund uteplats, med en skärm av vide som skapar rumslighet. Även eleganta skydd för sopor och cyklar skapas. I programmet visas även hur man väljer träd som passar för en liten plats och vad man kan göra med en framsida inne i stan.

solkramar från Malmö

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Oj vad spännande! Kan du inte som av en händelse gå förbi när det filmas...
Hoppas allt är bra med er i det härliga vår vädret. Vi invigde grillen i helgen. Det var inte helt fel.

Kram

2008-04-21 @ 19:59:59
Postat av: Susanne -Växjö

Det måste vi ju bara se.
Passa på att boka in 18-19 oktober för scrapträff i Rottne också. Jag var där i helgen. Mycket bra lokal och kuligt värre:)

2008-04-21 @ 21:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback