Gardiner

I vardagsrummet har vi nu fått upp de sista gardinerna jag så länge velat få på plats. Så underbart, härligt, och kul det blev.

image200

 Men...som vanligt flyter inte allt riktigt som vi vill.  Nu hänger gardinstången på mitten för vi har inte kunnat sätta gardinstagen där de behövts utan där de var minst ivägen. Så vi måste ha en ny lösning och det har vi båda grubblat på länge.
Jag har börjat titta på nya gardinstänger helt enkelt och jag vill ha en som gör att man kan dra en gardin hela vägen utan att den stoppas av några stag! Perfekt hittade jag en på Ikea- Kvartal är namnet, men såklart så ska man helst hänga den i taket vilket vi inte kan göra. Väggstag finns men hur långt ut från väggen kommer de?! Det blir nog att åka ut till Ikea igen och spana bakom gardinerna där. Måste även kolla om man kan hänga upp fingerkrokar i denna lösning annars kan vi stryka den totalt.



Kommentarer
Postat av: Liselott

Vad fint det ser ut.
Antar att ni redan funderat över en vajer. Men gardinen är väl för tung...

Nu ska håret sköljas och sedan tror jag det blir sängen. Är lite seg idag.Ska bara titta lite på min LO. Har ändrat stilen tre gånger tror jag och tagit bort tre småfoton innan jag blev nöjd. Så är det när jag skapar...
god natt

2008-01-29 @ 20:27:41
Postat av: Julia

Blir ju jättefint men jag förstår att vill man ha det på ett visst sätt så funderar man ju på det.
Provade att ringa i helgen,
ville bara säga hej och tack och kolla så du håller ställningarna i Malmö!?
Sitter och jobbar med skolarbete en hel del att göra, mitt café ska heta Nine Months later tror jag så får du nån idé så!
Ta hand om dig/er.
Kramar Julia

Postat av: Sara

Hej! Vad fint det blir. Angående garninstänger...Är det inte dem gardinstängerna som Kerstin har?! Fast hon har väl de med flera spår tror jag. Dem vid det nyaste bygget. Kan ju ringa henne och fråga. Ha det så bra, kram kram och godnatt, ska väl snart sova lite jag med.

2008-01-29 @ 21:44:52
Postat av: Anonym

Hej,

Roligt att se vad som händer hos er! Kul att snart få se det "live".

Jodå, det är de gardinstängerna vi har köpt. Vi tog de med flera spår, och mäter jag gardinen så hänger den 14 cm från väggen. Fästen för fingerkrok finns också, plus dragstav! Kan det bli bättre?

/Kram Kerstin

2008-01-31 @ 19:38:44
Postat av: Anonym

Tack för infon Kerstin. Det blir verkligen perfekt hos oss då!! Hurra nu är jag glad!!
kramar till er alla...

2008-01-31 @ 20:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback