.: röken ligger tät i vardagsrummet :.

Här händer det grejer...jag satt och tittade på tv.n nu ikväll när plötsligt våra nyuppsatta spotlights i taket slocknade. Jag försöker sätta igång dem med hjälp av fjärrkontrollen som vi har kopplade till dem men utan resultat. Plötsligt känner jag röklukten- ajdå. Jag kom snabbt på fötter och jo visst det ryker från adaptern. Fort ut med kontakterna och så tar jag hela paketet med ut i badkaret. En kortslutning verkar det som i strömbrytaren och därav sönderbränd plast och dosa! Det luktar inte så gott i vår lägenhet just nu kan jag säga. Men det var tur att jag satt i vardagsrummet just då för annars hade kunnat gå bra mycket värre.

Kramar från rökdykaren!!

Kommentarer
Postat av: Liselott

Hu så otäckt. Blir det inköp av brandsläckare nu? Det funderar jag ofta på om jag skulle köpa till lägenhet och bil. Men nä jag gör det en annan gång tänker jag - men det kanske är dags nu...

Har haft paus för lunch när Jimmy kom hem efter att ha röjt på torpet. Revbensspjäll och sallad med lite choklad och mariekex till efterrätt! Ska snart in och tvätta händerna så jag kan fortsätta att scrappa! Har använt min nya mörkgröna chalk och färgat in papper, bokstav och pappersremsor - gillar det färgen! Det var den jag köpte på träffen i Bromölla.

ha en skön söndag, hoppas ni kunde sova i lägenheten utan alltförmycket röklukt...

2008-07-20 @ 14:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback