.Skolan idag.

Riktigt rolig uppstart idag i skolan. En timmes information och sedan fick vi sätta igång direkt. Grimaser stod på schemat. Vad roligt vi hade alla 41! Vi fick upptäcka tre olika sätt att göra dessa synliga! Ett bra sätt att lära känna de andra i gruppen och få en tanke om sig själv och hur vi uppfattar oss. Digitalkameran fick följa med och föreviga!



Första uppgiften var att göra en ansiktsgrimas och sedan skissa ner den på papper i kol. Saken var den att vi inte fick använda oss av spegel utan skulle känna/uppleva hur vi trodde att vi såg ut. Dessa hängdes sedan upp i korridoren.




Uppgift två var att para ihop sig med någon kompis i salen och fota varandras grimaser. Vi skulle fota tills vi var nöjda med bilden! Dessa fick oxå hänga i korridoren. Huller om buller!




Uppgift nummer tre bestod i att göra kompisens grimas i lera. Vi fick en timme på oss- ingen prestationsångest här inte, ehhh! Så här fin blev jag i lera, tack för det Anna;)

Verkligen en helrolig dag och jag som var så nervös innan, haha!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Så kul det låter :) Vad är det för rolig skola du går på?

Postat av: Julia

så kul ju!

2009-09-19 @ 23:03:42
Postat av: Catarina

Den roliga skolan heter malmö högskola;) Jag ska läsa till Ateljerista där på kvällstid nu under ett år har jag tänkt! Jag kände för att göra något anorlunda och förhoppningsvis ha nytta av i mitt jobb...

2009-09-20 @ 09:29:14
Postat av: Lotta

Hej vännen! Det var längesedan nu... alldeles för längesedan... Låter verkligen jätteroligt den där utbildningen... saknar också skola lite granna faktiskt. Men den tiden kommer!

Hur som helst har jag det ganska bra här förutom att jag har hur mycket som helst att göra och inte riktigt hinner med allting som jag vill... men det är ju inte ovanligt!

Kram Lotta

2009-09-21 @ 09:16:18
URL: http://www.handkraft09.wordpress.com
Postat av: Liselott

Har du sett det här?

Jag tror jag anmäler mig direkt!



Kram Liselott

Postat av: Christina

Ser att du har varit i mina domäner :o) Helena Malm som lärare??

2009-09-28 @ 13:42:04
URL: http://scrapkammaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback